Agra, Taj Mahal - Reisverslag uit Tājganj, India van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Agra, Taj Mahal - Reisverslag uit Tājganj, India van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Agra, Taj Mahal

Blijf op de hoogte en volg Gert

29 April 2014 | India, Tājganj

We zijn nog maar een paar dagen op weg en het lijkt al of we weken op pad zijn. Gisteren met de (gelukkig airco gekoelde) bus van Delhi naar Agra gereden. Alleen al Delhi uit duurde meer dan twee uur, twee uren wringen, toeteren, inhalen, omdraaien en dan weer abrupt remmen, optrekken en weer remmen. Op een weg met twee rijstroken rij je met vier auto's naast elkaar met daartussen fietsen, bromfietsen, motoren ( Royal Enfield's met de hele familie van baby tot opa met stok er op), fietsriksja's (soms beladen met het hele magazijn van de schoenenreus!), minibusjes, trekkers, heilige koeien (waar iedereen weer omheen moet). Onbegrijpelijk dat we geen enkele aanrijding hebben gezien. Buiten de stad gaat het al niet veel sneller. Na een tol ging onze bus een paar km aan de verkeerde kant van de (4 baans-) weg al toeterend en lichtenknipperend tegen de stroom in om bij een bevriend restaurant te komen waar we lunchten. Dan weer moet er door de bus naar een belastingkantoortje gereden worden omdat we in een andere deelstaat komen en daar weer stempels gehaald en belasting betaald moet worden. Allemaal geen probleem hier. Het gekke is iedereen toetert, piept voor, drukt een tegenligger gewoon de de berm in, maar niemand wordt boos! Uiteindelijk deden we meer dan 8 uur over een afstand van 265 km. Nee zelfs ik zou het niet aandurven hier te rijden. En dit is nog maar het begin......
We slapen nu in een heel luxe hotel met een dakterras (met zwembad) op loop afstand van de Taj Mahal die we vanaf ons dakterras zo kunnen zien.
Vanmorgen de wekker op 5.20u want we wilden de zon bij de Taj Mahal zien opgaan. Geen slecht idee. Ons hotel ligt op 500m van de ingang, wij er naar toe. Helaas worden de kaartjes in een speciaal kantoortje 1km terug verkocht......geen punt, gewoon maar weer terug. Toen heb ik wel even een fietsrikjsa gecharterd die me snel even heen en weer fietste.
Het was wel heel erg mooi dat grote witte Mausoleum in het vroege zonlicht met op de achtergrond de sloom stromende rivier. Bijkomend voordeel, er zijn nog maar weinig mensen en de temperatuur is dan nog behaaglijk (rond de 32 gr) Ondertussen zijn we nu weer terug in ons hotel en is de temperatuur buiten tot 42gr opgelopen!
Vanavond stappen we op de nachttrein naar Varenassi. Dat belooft weer een uitdagende etappe te worden.

• 29 April 2014 - 07:44

Anja:

Wat een belevenis dat verkeer! En wat een temperaturen!! Poeh! Jammer dat jullie de nieuwe zonnepanelen niet vanuit daar kunnen opladen ;-)
    Heel veel plezier nog, maar dat gaat vast lukken!
    X vanuit Vlaardingen

• 29 April 2014 - 09:44

Jouwert:

in 3dagen al heel wat gezien, kunnen jullie dit vol houden?
    zijn beide vutters,!!!!!!!!!!!

• 29 April 2014 - 15:23

Ellis:

Ik zou de hele weg met m'n ogen dicht zitten denk ik...
    Maar dan mis je weer teveel :-)
    Wat een belevenis! Prachtig de Taj Mahal!!

• 29 April 2014 - 17:49

Elly:

Wat een avontuur en nog maar 3 daagjes gehad.
    ik ben nu al benieuwd naar het vervolg en de foto's natuurlijk ;-)

• 29 April 2014 - 20:09

Lonneke:

Haha heit! Dat je het niet aandurft daar te rijden getuigt toch wel iets van het vut-syndroom

• 29 April 2014 - 21:11

Frederica:

Net als uit de film Slumdog Millionaire, mooie foto's !!
    liefs

• 30 April 2014 - 19:06

Gert En Cisca:

Vandaag weer zooooo veel beleefd, maar morgenochtend 5.40u boottocht Ganges, dus NU slapen en morgen weer een heel verhaal, dat kan ik je nu al beloven

• 30 April 2014 - 22:21

Marianne:

We zijn jaloers op je foto's, Gert!