de eerste dagen - Reisverslag uit Caffeyville, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Caffeyville, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Gert

18 Maart 2015 | Verenigde Staten, Caffeyville

Mooi, we zijn goed op weg. Na een vlotte vlucht met United Airlines (waar we vreselijk chloorwater te drinken kregen) landen we met 6 uur tijdsverschil in Chicago. Lekker zonnetje zo'n 23 graden! Onderweg vlogen we eerst over de besneeuwde bergen en gletjers van Groenland, later over het besneeuwde onherbergzame noordoosten van Canada en de laatste kilometers laag over het gedeeltijke bevroren Lake Michigan om uiteindelijk vlak voor de landing over Chicago te vliegen. We worden met een shuttlebus naar ons hotel bij de luchthaven gebracht. Ongeveer een kwartiertje rijden langs enorme parkeervelden en andere troosteloze opslagplaatsen. Gelukkig heeft ons hotel een goede douche en een prima bed. Maar voordat we gingen slapen willen we nog even wat eten. Volgens mijn digitale kaart zou er naast ons hotel een "Shoeless Joe's bar" zijn. Wij er op af, maar we zien alleen een enorme betonnen bak naast ons hotel met een deur waar waarschijnlijk glas in gezeten had, maar die nu dichtgeplakt is met plastic. Niet echt uitnodigend. Toch voorzichtig de deur opentrekken en een donker gangetje in lopen. Ineens staan we in een gezellige soort Ierse sportclubbar. We worden er aardig ontvangen hebben er echt Amerikaans ( dus reuze porties) gegeten.
De volgende morgen is er van het heerlijke weer niets meer te bekennen. De wind is 180gr gedraaid en blaast met zo'n kracht 7 koude poollucht over ons heen. Om half zeven worden we met een bus naar de Coachman RV fabriek gereden waar we na een chaotische uitleg uiteindelijk de sleutels van onze camper overhandigd krijgen. Een camper wordt hier een ArrrrVieeee (RV = Recretion Vehicle) genoemd. Wij hadden om de kleinste camper gevraagd en inderdaad, de "kleinste" RV is voor ons bestemd. Een 22 voets RV, dus ongeveer 6 meter 70 lang staat op ons te wachten. Voor Amerikaanse begrippen is dat een kleintje, maar voor ons een lel van een ding. Een RV zonder nummerplaten: een briefje in een plastic hoesje achter aan de bumper moet voldoende zijn. We zullen zien. In ieder geval kunnen we rustig geflitst worden. Na een bezoek aan de lokale super, de WallMart, gaan we op pad. Wat is het rijden hier toch heerlijk simpel. Bij een gevaarlijke kruising moet iedereen stoppen, wie het eerst stopt mag ook weer het eerst doorrijden. Dat gaat zo rustig en gedisciplineerd, het eerste stuk rijden we over kleine wegen door Amish Country. De diep gelovige Amish leven nog in de 19e eeuw. Geen telefoon, geen auto, maar het vervoermiddel is een paard en wagen. Voor ons onbegrijpelijk, want ze kopen wel in de Wallmart ( je herkent ze aan de kleding) en zitten lekker bij Mac Donalds (hun paard en wagen aan een boom gebonden!) een grote hamburger op te eten.
Na de eerste kilometers parkeren we onze RV op een camping. Nog in winterslaap, maar als je $20 in een envelopje doet mag je er overnachten. Toen ik om onze camper heenliep zag ik dat onze RV een z.g. slideout had. Hiermee kan je een zijwand uitschuiven zodat je RV ineens een meter breder is. Alleen hoe bedien je zoiets? We hebben de hele avond gezocht naar het juiste knopje. Uiteindelijk vonden we het op de grond bij de deur. Met gekraak en gepiep schuift de wand opzij et voila! Eéén meter meer ruimte. Wat een luxe!
Ondertussen zijn we zo'n kleine duizend km langs de oude Route 66 richting LA gereden en nu is de vorstkans zo laag dat ik onze watertank ben gaan vullen. Alleen.... hij loopt steeds leeg en de handleiding geeft geen oplossing voor het probleem.
We zoeken verder en jullie zullen wel horen hoe dit afloopt.
PS, foto's komen eraan, de volgende keer

• 19 Maart 2015 - 07:50

Ellis:

Wow, weer een nieuw reisavontuur! Leuk om jullie belevenissen te lezen :-)

• 19 Maart 2015 - 09:10

Lonneke:

Leuk!! Prachtig die camper! Geniet ervan en goede reis!

• 19 Maart 2015 - 10:00

Frederica:

Heel leuk! veel plezier en geniet van de reis!
    xx frederica

• 19 Maart 2015 - 11:00

Jouwert TALSMA:

wij hebben wel eens bij m,d gegeten waar de amish druk aan het mobiel bellen waren, goeie reis en veel plezier samen jouwert

• 19 Maart 2015 - 17:44

Maria En Aart:

wow, das effe anders dan jullie sleurhutje; heb je geen kurk bij je om de watertank af te sluiten?
    veel pret daar, kus van us

• 19 Maart 2015 - 18:25

Dick:

Na " zoek het knopje" nu " zoek het kraantje". Sterkte!
    Dick en Imi