Oneindige hoogvlaktes en de Rocky's - Reisverslag uit Taos Pueblo, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Oneindige hoogvlaktes en de Rocky's - Reisverslag uit Taos Pueblo, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Oneindige hoogvlaktes en de Rocky's

Blijf op de hoogte en volg Gert

22 Maart 2015 | Verenigde Staten, Taos Pueblo

Genoeg over onze RV gekletst. Ons flatje op wielen heeft geen geheimen meer voor ons. We zijn ondertussen in New Mexico aangeland. In het gebied van de Pueblo Indianen. Bij aankomst op onze vorige camperplaats scheen de zon heerlijk en konden we in korte broek met uitzicht op een stuwmeer en cactussen aan onze voeten een glaasje wijn drinken. We waren ver van de bewoonde wereld. Toen we vanochtend verder reden passeerde we een bordje waarop stond dat het eerstvolgende benzinestation 115km verderop was. Gelukkig hadden we een bijna volle tank. We hoefden maar één keer naar rechts en één keer naar links om aan de voet van de Rocky Mountains te komen. Dat was dan wel 224km over kale hoogvlaktes waar her en der wat koeien graasden, herten en mouflons liepen en een weiland vol ezels was. Veel verkeer is er niet, op een stuk weg van 75 km kwamen we 2 auto's tegen! Zo ver je kijken kunt, pairies met aan de randen bergen. Kom je bij zo'n "rand" dan stijg je weer wat omhoog en ligt er wéér een eindeloze hoogvlakte voor je. De hoogste vlakte lag op zo'n 2000m. Verder door de Rocky's naar 3000m over de Bobcat pass. Langs de weg stonden een aantal sneeuwscooters van locals die in de kroeg een biertje aan het drinken waren. De mensen zijn ontzettend behulpzaam. Sta je langs de kant van de weg stil, dan stopt een passerende auto onmiddellijk en vraagt of je hulp nodig hebt. We staan nu op een RV park bij Taos. Morgen gaan we een oude Pueblo nederzetting bekijken die nog origineel zou zijn.

• 22 Maart 2015 - 09:03

Lonneke:

Mooi! Leuke foto's! Wat een vlaktes en rust! Jullie verhaal doet me aan de australische outback denken. Niet vergeten te tanken als ie een keer minder vol zit he?! ;) veel plezier! Xx

• 22 Maart 2015 - 09:12

Anja:

Mooi foto's om lekker bij weg te dromen. Althans hier dan, want hopelijk doet de chauffeur dat niet op die lange eindeloze wegen......

• 22 Maart 2015 - 09:59

Maria:

Geweldig!!!!! Ik vind het leuk om het op de foto"s mee te maken. Maar sorry ben blij dat ik er niet in het echt bij ben;-(

• 22 Maart 2015 - 10:02

Hein:

In Santa Fe staat een beruchte gevangenis of is deze gevangenis in New Mexico naar de plaats Santa Fe genoemd? Beslist een bezoekje waard, daarna weer een goede reis.
    Groet, Hein

• 22 Maart 2015 - 10:50

Lois:

als je toch bij de Pueblo indianen bent: doe je ook beetje antropologisch onderzoek onder hedendaagse bewoners voor mij, interessant volk!

• 22 Maart 2015 - 10:53

Mark:

Wat een mooie foto's! Maarre, jullie hebben toch een maand de tijd? Jullie zijn er al bijna! Of gaan jullie straks eerst nog naar Vancouver, dan Toronto, New York en dan weer dwars door het land?
    (En met die meter extra, had ik mákkelijk in die RV meegekund.. ;) )

• 22 Maart 2015 - 13:19

Marianne:

Hoe is dat afgelopen met de tegenligger? Moest een van jullie in z'n achteruit terug naar het begin?