in de voetsporen van Lucky Luck - Reisverslag uit Willcox, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu in de voetsporen van Lucky Luck - Reisverslag uit Willcox, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

in de voetsporen van Lucky Luck

Blijf op de hoogte en volg Gert

25 Maart 2015 | Verenigde Staten, Willcox

De route naar Albequerque die we hadden gekozen ging over de oude Turquoise Trail. Even buiten Albuqeurque zijn we nog even bij de gevangenis langs gegaan (met dank aan Hein voor te tip) waar de Amerikaanse Holleeders zijn opgesloten. Bizar zo'n betonnen complex met hele hoge hekken erom heen. En dan te bedenken dat ook hier mensen op de voltrekking van hun doodstraf zitten te wachten. In 1980 is hier een enorme opstand geweest waarbij 33 doden zijn gevallen.
Gauw maar weer verder om mooiere dingen te zien. Vlak voor Albuquerque klommen we (nou ja onze RV dan) de bergen in naar een besneeuwde richel van 3250m hoog. Vandaar hadden we een magnifiek uitzicht over de Albuqueque en de eindeloze vlakte erachter. Zo ver als je maar kijken kunt. Vanaf Albuquerque volgden we de rivier de Rio Grande. Langs de oevers bevloeide landbouwgrond waar de eerste oogst al afgehaald werd, maar daarbuiten grote vlaktes met gras en lage begroeing, onder andere van cactussen, waar links en rechts wat koeien grazen. Bij Socorro draaiden we de bergen in. Weer een prachtige weg waar je af en toe een auto tegenkomt en de weg 75 km zonder één bocht rechtdoor gaat. Geen telefoon, geen tankstations, geen boerderijen, gewoon helemaal niks.
Nou ja, niet helemaal. Ineens doken er op de vlakte een aantal enorme radiotelescopen op. Het bleken er 27 te zijn in een y-vorm. Dit is een van 's werelds meest vooraanstaande observatoria. De schotels geven samen een resolutie alsof het een antenne van 36 km zou zijn. Toen we erbij stonden hoorden we het zoemen van de electromotoren die de antennes op één punt in het heelal gerich hielden. Indrukwekkend zoiets midden in het niks.
Verderop zagen we links en rechts ( en soms op de weg) roedels Wapitiherten.
De afgelegen boerderijen hebben aan de weg meestal leuke uithangborden met de naam van de Ranch (zie foto). We rijden echt door het Lucky Luck land!
De afgelopen nacht hebben we in een afgelegen Statepark zonder enige voorziening overnacht. Doodstil en pikdonker! De prijs was $5 en voor mensen van de Golden Age $2,50........
Vandaag zijn we verder over de grens met Arizona (klok één uur terug zetten) richting Mexicaanse grens en Tucson gegaan en nu overnachten we in Willcox. Zo'n typisch stadje, 2 benzine pompen, wat bars, een kapper, motels, postkantoor en een RV camp. En...... dat vind ik zo leuk.... langs een spoorbaan. Treinen met een lengte van 80 wagons en 3 loks ervoor rijden luid toeterend langs onze camper. Nu maar afwachten of ik ( en Cisca!) het morgenochtend nog zo'n leuk idee vonden...
Overigens is het hier strak blauw en 27 graden.

PS ik heb hele avond geprobeerd fotos erbij te doen, maar er is ergens iets fout met de server, dus de foto's komen later

• 26 Maart 2015 - 09:23

LOis:

gaaf hoor, Indianen en cowboys. Hoop voor jullie dat je ook een paar echte hedendaagse indianen ontmoet. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk is dat een interessant volk! Had ik al eens gemeld dat ik dezelfde reis heb gemaakt? Ken alle plekken die jullie noemen. Brings back sweet memories. Vind het geweldig daar! XL

• 26 Maart 2015 - 13:28

Jouwert:

lekker27gr,hier is het bar koud en regen.
    groetjes jullie beiden.

• 27 Maart 2015 - 10:00

Christien:

Hebben jullie al een rodeo meegemaakt.?

• 09 April 2015 - 19:52

Willemien:

Geweldig die naam borden op de hekken, prachtig!