New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

New York

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

29 Juni 2012 | Verenigde Staten, New York

New York
Camper heelhuids ingeleverd na 6212 miles ofwel 9997 km! Een enorme afstand die we met zoveel plezier gereden hebben. Nu zitten we in een motel in New Jersey. Prima plek, goed hotel en er stopt iedere 10 min een minibusje voor het hotel die ons in een kwartiertje (tenminste, buiten de spits) naar hartje Manhatten brengt. Zijn we niks kwijt geraakt, niks verloren, geen onplezierige ervaring gehad? Nou, tot gisteren eigenlijk niet. Toen stonden we in een metrostation voor een kaartjesautomaat om een weekpas á $. 29 te kopen en een behulpzame jongeman ons even hielp. Eerst hier tikken, dan daar, even bevestigen en hup ... hier is het kaartje. Bedankt hoor, wat een aardige mensen toch. Totdat we door de hekjes naar binnen wilden. Het kaartje van Cisca weigerde, bij het loket konden ze vertellen dat Cisca een gebruikt eenritkaartje had...... oh, oh, die aardige jongen had natuurlijk flitsend ons kaartje verwisseld met zijn gebruikte kaartje! Maar dat is het enige! New York is een overweldigende stad met zoveel kabaal. Als auto's niet toeteren dan komt er wel een politiewagen, ambulance of brandweerwagen met alle kleuren zwaailichten en alle soorten sirenes, toeters en bellen langs. Niet dat iemand opzij gaat..
Toen we naar Ground Zero wilden om het nieuwe monument te bekijken, werden ineens door allerlei agenten de straten af gezet en werd ons bevolen om door te lopen. "Ground Zero is closed. Move!" Vreemd! We bleven nog wat in de buurt hangen want we wisten niet of het lang zou duren en waarom alles afgezet was. Hoog bezoek? Terreurdreiging? Een reporter van een TV station vertelde ons dat een kraan op het in aanbouw zijnde nieuwe WTC op zo'n 300m hoogte een stalen balk tegen een raam had laten stoten en dat er stukken glas naar beneden waren gekomen! De volgende dag hebben we het monument alsnog gezien. We zien zo veel dat het niet zinvol is dat allemaal op te schrijven: de foto's geven een betere indruk. We verbazen ons steeds over allerlei zaken die hier net weer iets anders zijn dan wij denken.
De temperaturen lopen hier weer flink op, dus we hebben ons ook maar op een tocht met de veerboot naar Staten Island getracteerd en hebben daar langs het strand gelopen. Alle bussen hebben airco, dus als we een eind gelopen hebben en we willen koelte, dan stappen we gewoon op de eerste de beste bus die er aankomt en laten we ons door de stad rijden. Op dit moment, vrijdag rond 2 uur is het hier 99 gr F ofwel 37,2 gr C en op de tv wordt onophoudelijk gewaarschuwd voor "Excessive Heat WARNING" Niet de beste temperatuur om de stad in te gaan, maar we zijn er nu!
Zaterdag gaan we om 6 uur vliegen en hopen dan zondagochtend vroeg op Schiphol aan te komen.

• 29 Juni 2012 - 19:50

Hein:

Indrukwekkend, zeker indrukwekkend. Mijn vraag is een half uur geleden al beantwoord. Wat was het mooiste van jullie reis? DE NATUUR en NIET DE STEDEN. Maar het verslag over New York is prima. Lest Best?
    Als jullie terug komen vallen jullie midden in: begin grote vakantie inZuid-Nederland, vierde ronde Wimbledon, start Tour de France en aanloop naar de Olympische Spelen in London. Tenslotte het is hier al drie dagen mooi weer.

• 29 Juni 2012 - 23:18

Lonneke:

Sjee wat een km's!!! Tof al die dingen die jullie gezien hebben! Ben zo benieuwd naar alle andere foto's en verhalen!! Hele goede terugreis en heb zin jullie weer te zien! Xx!!

• 30 Juni 2012 - 07:57

Chris10:

Zulke lieve, aardige, behulpzame jongens ken ik ook goed in YnSicht.... Een hele goede vlucht terug en bedankt voor alle mooie verhalen. We hebben zo fantastisch mee kunnen reizen. Tot gauw.

• 01 Juli 2012 - 10:24

Marianne:

En nu staan jullie natuurlijk te popelen om binnenkort de wereldstad Thundersley te bezoeken. Er is daar ook zoveel te beleven. Alhoewel, we zitten hier 5km van het Olympisch Mountain Bike stadium. Dus.....! :-)

• 01 Juli 2012 - 19:23

Ellis:

Wow, wat een belevenissen in the big apple. De foto van Ellis Island is errug mooi :-) hihi