de eerste dag - Reisverslag uit Karol Bāgh, India van Gert Cisca - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Karol Bāgh, India van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Gert

27 April 2014 | India, Karol Bāgh

Na een bijna vlekkeloze vlucht landden we om 1 u plaatselijke tijd (3 en een half uur eerder dan Nederland) op de hypermoderne luchthaven van New Dehli. We zaten aan de juiste kant van het vliegtuig, want we draaiden om Dehli heen en konden prachtig alle lichtjes van deze miljoenenstad zien. Binnen drie kwartier waren alle formaliteiten afgehandeld en stonden we in een grote hal te wachten op de rest van de groep waarmee we voor het eerst kennis maakten. Helaas, na een uur wachten misten we nog 2 dames. Uiteindelijk vertrokken we zonder hen rond 3 uur (ja... 's nachts!) naar ons hotel midden in de stad. Onderweg was het nog een drukte op de weg alsof het spitsuur was. Uiteindelijk rond 4 uur reden we de nu stille wijk in waar ons hotel is gelegen. Overal slapende mensen op een kartonnetje of hun riksja. De temperatuur was toen rond de 30 gr. Vanmorgen na het ontbijt het hotel uit en dan sta je in één groot markt/winkel gebied. Het was zo'n 40 graden dus eerst maar eens flink water ingeslagen (en liters gedronken). Na zo'n 2 uur slenteren waren we flink gaar en hebben we in onze kamer (airco!) een flinke tuk gedaan.
Vanavond hebben we heerlijk in een vega restaurant om de hoek gegeten. Morgen vertrekken we om half 8 met de bus naar Agra (Taj Mahal) dus gaan we zo maar proberen te slapen. We zijn nog niet eens 24uur in India en we hebben al zo veel, soms schokkende, indrukken opgedaan (zoals de stinkende krottenwijk in een wijk 5 minuten lopen van ons hotel) .. en dit is nogmaar het begin.

• 27 April 2014 - 18:36

Na acht uur vliegen en wachten op twee verdwenen reisgenoten de achterbuurten van Delhi in. Het gerecht op de foto 3 ziet er heerlijk uit, maar neem voor de zekerheid de eerste diarree pil in. Goede reis naar Agra. Heinenchristien

• 27 April 2014 - 19:20

Lon En Den:

Haa reizigers!
    Leuk bericht, leuke foto's! Veel plezier!!
    Liefs!

• 27 April 2014 - 20:21

Jouwert:

veel plezier daar in de warmte,en denk om je zelf.
    jouwert.

• 28 April 2014 - 17:24

Sicco:

Dat eten, mmmm....

• 28 April 2014 - 17:44

Gert En Cisca:

Hein, nog geen Dehli Bellie! Morgen Thaj Mahal, op loopafstand van ons ,deze ene keer... Luxe hotel!