De Hooverdam en Zion National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu De Hooverdam en Zion National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

De Hooverdam en Zion National Park

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hooverdam en Zion National Park
In de buitenwijk van Las Vegas in een supermarkt nog wat inkopen gedaan. In de ingang, waar je bij ons de karretjes een karretje pakt, staan hier een hele rij gokmachines waar huisvrouwen, sigaretje in de ene hand en bakje met geld in de andere, nog gauw even een spelletje doen.....
Even buiten Las Vegas ligt de beroemde Hooverdam. Een betonnen dam van 221m hoog die in de 30er jaren gebouwd is om meer dan 1,5 milj mensen van electriciteit en 12 milj mensen van drinkwater te voorzien. Een prachtig bouwwerk met imposante turbines. De camper werd van binnen en buiten gechecked, want stel je voor dat we iets slechts in de zin hadden. We sliepen die nacht aan het 110m lange stuwmeer en zagen een vos passeren..
Zodra je verder gaat kom je weer in de woestijn en is het zinderend heet. Omdat het uploaden van foto's in Las Vegas niet goed lukte, stopten we na uren woestijn in een plaatsje Mosquite waar volgens onze onvolprezen Tomtom een Starbucks zou zijn. Die was er, alleen...... midden in een groot casino waar weer allerlei, vooral oudere, dames met tasjes en ook oudere heren met sigaren, onderuitgezakt lagen te gokken (we zouden er dus naadloos tussen passen), maar het blijft een onwezenlijk gezicht. En geen gratis internet! Uiteindelijk Zion NP. Wat is het daar schitterend. De roodgele zandstenen rotsen toornen honderden meters loodrecht omhoog. Vanmorgen vroeg met en shuttlebus naar het eind van de vallei gereden. Daar begint een trail die in een rivier, de Virgin, verder gaat. We hebben uren door de rivier gewaad en zijn door steeds nauwere rotsspleten verder gelopen en uiteindelijk in de middag weer terug geklauterd. Doodmoe en diep onder de indruk zitten we voor de camper aan een paar biertjes, terwijl de airco de camper van 46gr wat probeert af te koelen. Eugenie had mij deze tocht nadrukkelijk aanbevolen en..... terecht. Bedankt voor de tip Eugenie! Alweer een heerlijke dag.

P.S. Wat ook erg interessant is, is de campingtaal. We spreken hier niet over een Camper, maar over een RV (arrrvieee) en dus ook niet over een camping maar een RV-park. Meld je je bij de balie dan is de eerste vraag hoeveel voet is uw RV? Dan... Wilt u een full hookup met een pull through plaats? Ach ja miss, doet u die maar! Full hookup is met water- afvalwater- en kabel tv aansluiting en pullthrough wil zeggen dat je er door je plaats heen kunt rijden en je dus niet achteruit hoeft te rijden om weg te komen.... ' t is maar dat je het weet.

• 02 Juni 2012 - 07:18

Lonneke:

Ha oude gokkers!
    Wat tof die hike door die rivier!! Als ik die foto zie van valley of fire lijkt doet me dat helemaal aan Uluru denken. Een full hookup plaats? Dan ga ik toch aan iets heel anders denken :P haha
    Vandaag naar Tat en Sic voor hun verjaardag. Lekker een weekje vakantie nu! Met Puck gaat het ontzettend goed, zal wel even wat foto's sturen van onze baby :D
    xxxx

• 02 Juni 2012 - 20:57

Ieteke:

Hallo Gert en Cisca!
    Nou, heb jullie reisverslagen ook 's gevonden. ....Jullie verhalen en (schitterende!) beelden hebben gewonnen van de show van Brigitte Kaandorp, waar ik met zeer veel vermaak naar zat te kijken. Op jullie buurtje alles ok, en alles aardig groener dan toen jullie vertrokken denk ik. De vaart is alweer volop in gebruik genomen door zwemmers vorige week maar nu mogen we de knop weer omzetten naar ruim 10 graden lager....(!) en lijken de schaatsherinneringen weer verser te worden...;-) Je inspiratie voor Omrop Achlum werd wel ff gemist Gert afgelopen week...dus verwacht niet teveel...Nou ja, alsof je daar aan zou denken nu.
    Ontzettend fijne reis nog toegewenst! Heerlijk zo rondtrekken in adembenemende natuur! En als jullie nu nog 'ns iets spannends met een beer meemaken, dan deze keer wel even een (avontuurlijk)fotootje schieten graag!....anders geloven we dat natuurlijk niet..;-) succes!

• 03 Juni 2012 - 11:02

Tatjana:

Wauw, inderdaad prachtig! Leuk dat we gisteren zo leuk geskyped hebben! Voelde of we even bij jullie waren.... Liefs!

• 03 Juni 2012 - 14:06

Chris10:

Wat een fantastische reis en wat een indrukken. Ik hoop dat jullie airco het wel blijft doen. Mis je het fietsen ook Gert?? Wij zitten nu bij Epinal in de tweede grijze dag. Wij leven met jullie en die hitte mee. Veel X

• 04 Juni 2012 - 19:07

Gert:

Het is zo leuk jullie reacties te lezen!! Ga zo door! We zitten nu op campings zonder iets zodat uploaden van tekst en fotos op dit moment niet mogelijk is. Maar altijd is er midden in het niets wel een MacDo of Starbucks waar we dan even kijken naar jullie reacties onder het genot van een kopje (ijs)koffie.

• 04 Juni 2012 - 19:34

Harry:

mooi stoer tochtje wordt het zo. Als een soort apostel door een rivier waden met een stok in je hand. Zo ken ik je. De hele PJbv zou zo weer achter je aanlopen... Onze grote leider...:-)

Wij maken ons op voor Oranje! zaterdag de eerste wedstrijd. kunnen jullie dat daar een beetje volgen? zal wel niet zo belangrijk zijn, denk ik.

Veel plezier!

Harry

• 06 Juni 2012 - 07:13

Zorgplatform:

VAN HARTE GEFELCITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 06 Juni 2012 - 12:46

Frouke:

Leuk al die verhalen! Ik krijg elke keer een update in mijn werkmail, dus ik krijg al enorme zin in de zomervakantie!
    En Gert, van harte met je verjaardag! Have fun!

• 06 Juni 2012 - 14:27

Marianne:

Hoi Bert en Cisca,

Met veel aandacht over jullie reisverslag gelezen. Het klinkt fantastisch en zééér aantrekkelijk. Foto's ook heel mooi,
    zeg.

Gefeliciteerd met je verjaardag vandaag Gert. En nog vele reis jaren toegewenst vanuit het koele Engeland. Wij hebben net een weekend feesten achter de rug met het diamond jubilee van Elzabeth. Veel 'pomp' en 'circumstance' met prachtige taferelen op de Theems en indrukwekkend vuurwerk bij Buckingham Palace. Maar ja, ik denk dat jullie toch meer opwindende zaken meemaken.

Veel liefs van je zwager en zus.