Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

30 Mei 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Een grotere tegenstelling is ondenkbaar. Na uren als lonesome cowboys door de Death Valley te hebben gereden, langs oneindige zoutvlaktes en hoge bergketens waarop (bijna) niets groeit, weet ik hoe de maan eruit ziet. Mijn reservering voor een vlucht naar de maan heb ik geannuleerd: de maan kan van mijn lijstje geschrapt worden! En dan ineens doemt, na een pas van 1000m, een stad met hoge gebouwen als een fata morgana op. Las Vegas!!
Onze camperplaats kon niet beter. Op het terrein van een groot casino, annex pretpark, annex hotel: CircusCircus. Wat een maffe wereld! Een stad met 500.000 inwoners en 150.000 hotelkamers en weet ik hoeveel inmens grote hotels met een thema en Casino's. Gisterenavond ook m'n geluk beproefd. Jammer Hein, maar jouw dollar heeft niets opgebracht. Cisca en ik hebben gekeken bij welke machines de meeste prijzen vielen. Juichende mensen die handenvol geld uitbetaald kregen. Ik ook flink inzetten ... maar na 10 dollar had ik nog niks...
Daarna weer gewoon verder lopen van de ene gokhal via oneindig grote winkelcentra naar het volgende gokpaleis. De hitte buiten is er enorm, dus overal airco en zit je op een terrasje, dan wordt je gekoeld door een mist van water dat rond gespoten wordt. Hier is alles groter, bigger en belachelijker. De Eifeltoren is hier nagebouwd, geen 300 m hoog, maar toch 150m! Het San Marcoplein uit Venetië! Wil je een gondelvaart? Geen probleem.... Kortom een idiote maffe stad die we nu weer gaan omruilen voor de natuur, we vertrekken richting Zion Nationaal Park. Terwijl we dit schrijven komt een man in het Fries reageren op het vlaggetje. Erg leuk..hij raakte niet uitgepraat. Zijn moeder kwam uit Tzum, een Van der Schaaf!

• 31 Mei 2012 - 13:36

Ellis:

Wat een avonturen weer, leuk hoor. Bedankt voor jullie kaartje, ook namens de collega's op school. Groetjes

• 31 Mei 2012 - 20:50

Gert:

Fotos uploaden gaat niet altijd soepeltjes, Vandaag midden in woestijn in Casino, hoe bizar, kon ik nog de fotos vanm Las Vegas downloaden, nu verder op weg naar Zion National Park

• 01 Juni 2012 - 19:07

Thea :

Enig die verslagen van jullie, zo beleef je nog eens wat.
    Wij zijn ook al 5 weken onderweg met de camper en ook helemaal top
    maar die reis van jullie lijkt me het summum.
    Heb de foto's gezien, machtig!
    Tot het volgende verslag.
    groetjes uit La France.

• 02 Juni 2012 - 07:07

Lonneke:

Joehoe!
    Annuleer jij je trip naar de maan?!!! Hallo... je wordt toch niet oud wel?!
    Haha wat jammer dat jullie geen geluk hadden met gokken, maarja zo'n reis is natuurlijk ook al mooi genoeg ;) Veel plezier!
    xx

• 09 Juni 2012 - 21:27

Marqu:

Hebben ze daar toch mn naam weer verkeerd gespeld!