Mid West en Chicago - Reisverslag uit Portage, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Mid West en Chicago - Reisverslag uit Portage, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Mid West en Chicago

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

17 Juni 2012 | Verenigde Staten, Portage

Chicago
We zijn in 3 dagen 1600km dwars door het mid-westen naar Chicago gereden. Niet over de autoweg, maar over de oude oostwestweg, de Lincoln Highway. Deze weg loopt vlak langs de eerste, en nog steeds belangrijkste, oostwest spoorlijn van de Union Pacific Railways. De kaarsrechte weg voert langs oneindige velden waar, wanneer het water schaars is, koeien op stoffige prairies ronddolen of ,wanneer er water opgepompt kan worden, mais groeit. De weg wordt ongeveer iedere 20km onderbroken door vele gigantische graan/mais silo's langs de spoorbaan met wat huisjes, een benzine station, een watertoren en een loonbedrijf. En dat honderden kilometers achter elkaar. Eentonig?Nee, wel indrukwekkend.
Uiteindelijk zijn we in de buurt van Chicago aangekomen en hebben we ons zaterdag met de trein naar het centrum laten brengen, in een bijzondere half dubbeldekstrein (zie foto). Omdat het wel heeel erg heet was, boven de 37gr, was het een hele toer om alle bezienswaardigheden af te lopen. Chicago is echte amerikaanse stad met hoge kantoorgebouwen zoals de Searstower ( meer dan 400 m hoog). We hebben wat verkoeling gezocht bij het Lake Michagan. Natuurlijk moesten we ook in de oude, boven de straten op ijzeren bruggen ratelende metro, mee rijden. Na 2 stations riep de bestuurder om dat de trein helaas een andere kant op was gegaan en uit service ging... iedereen uitstappen graag! Sta je op een ander station... dan je denkt dus maar weer zoeken naar de juiste trein. Dan blijkt ook nog dat de verschillende vervoersmaatschappijen dezelfde namen gebruiken voor verschillende stations. Zo moesten we dus lopen van het ene Oak Parc station naar het andere Oak Parc station om over te stappen op de trein terug, ongeveer 2,5 km! Zondag zijn we gaan kijken naar het geboortehuis van Ernest Hemmingway en enkele gebouwen van de architect Frank Lloyd Wright. Allemaal in een buitenwijk van Chicago. Net hebben we dwars door Chicago over tien of meer baans autowegen richting oosten gereden. Afgelopen nacht hebben we voor het eerst op onze RV reis een enorm onweer en heftige regenval gehad. Dat heeft wat verkoeling gebracht, maar het mooie weer is gelukkig wel weer terug!

• 17 Juni 2012 - 21:13

Frederica:

Wat een leuke fotos zeg!!! komen jullie al bijna terug? haha veel plezier nog :)

• 19 Juni 2012 - 10:46

Eugenie:

he mazzelkonten, hoe is het daar. Prachtige fotoos zeg en volgens mij gaat alles super. wanneer is dit feest voorbij?

• 19 Juni 2012 - 15:58

Gert:

Eugenie het is hier FanTastTsch.... we genieten met volle teugen, mooi weer allerlei afwisselende landschappen en tot nu toe loopt alles gesmeerd!

• 19 Juni 2012 - 17:04

Thea:

Enig al die verhalen en de prachtige foto's.
    Wat een reis, lijkt me machtig.
    Heel veel plezier nog.
    Blijf daar voorlopig maar, en geniet van het lekkere weer.
    Wij zijn terug in nederland en wat denk je......
    juist................regen.

• 21 Juni 2012 - 11:42

Anja:

bij het zien van al die foto's uit Chicago wordt ik toch wel enigzins (om niet te zeggen vreselijk....) jaloers! Maar voor jullie twee daar, vooral lekker blijven doorgenieten!!!!!!