Verder langs Mexicaanse grens - Reisverslag uit Yucca Valley, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Verder langs Mexicaanse grens - Reisverslag uit Yucca Valley, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Verder langs Mexicaanse grens

Blijf op de hoogte en volg Gert

30 Maart 2015 | Verenigde Staten, Yucca Valley

Verder oostwaards. Eerst nog naar het Organ Pipe Cactus National Monument. Zodra we de weg inrijden stuiten we op een roadblock van de grenspolitie, bordercontrol geheten. De auto's worden met tientallen camera's bekeken en de borderpatrol man, donkere zonnebril en snor, vraagt of we paspoorten hebben. Uh ja die hebben we, maar achter in de RV. " Oh that's oké, hé guys, where are you from? Oh The Netherlands.....yes my aunt came from Zwolle, do you know that place? Oké, well go on, be carefull!" Omdat onze route langs de grens gaat worden we deze dag nog 4 keer gestopt. Ook bij een heuse grenspost van Arizona naar Californie moeten we stoppen. Of we fruit of groente mee hebben? Nee, bluf ik. Oké, rij dan maar door. Dan mag the USA wel één land zijn, maar iedere staat heeft zijn eigen regels en belastingen. Dat merken we ook aan de pomp. Ons RV'tje lust 'm nogal en ineens bleek gèèèszz (gas zoals benzine hier heet) in Californië niet, zoals in de meeste andere staten $2.39 te kosten, maar $3.39!

Bij het tanken sta ik iedere keer weer voor verrassingen. Tanken aan een automaat kan niet met een creditcard. Uit veiligheidsoverwegingen moet je hier je postcode invoeren en de postcode van Achlum kentieniet. Waarom je niet je Pincode mag/moet invoeren is mij een raadsel. Je moet dus vooraf naar binnen om te vragen hoe bij dit tankstation de tankprocedure is. De ene keer moet je vooraf een bedrag afrekenen van wat je denkt te gaan tanken. Voor $100? Oké, ga maar tanken. Past er niet voor $100 in, dan wordt het teveel betaalde weer op je creditcard terug gestort. Alles wordt dan met bonnetjes met handtekeningen gefiateerd (mag ik hopen). Niet één keer wordt er om een pincode gevraagd. De andere keer kan je gewoon tanken en betaal je achteraf. Vandaag stopte het tanken bij $75, meer kan niet, terwijl mijn tank nog lang niet vol was. Weer naar binnen, opnieuw creditcard afgeven, afrekenen en dan kan je weer verder tanken. Soms moet je een rode knop indrukken, dan een handel aan de zijkant van de pomp draaien en heel soms kan je.... gewoon tanken.

Gisteren weer een bijzondere belevenis. Na een flinke rit door een bloedhete, 36gr, lege zandwoestijn komen we aan bij een camping, Hot Springs geheten. Terwijl we ons inschrijven horen en zien we allerlei quads langskomen. Hier waren honderden plaatsen met allemaal quad liefhebbers. De ene quad gromde nog harder dan de andere. Hele families reden er rond. Pa en moe in de grootste, daarachter de kinderen ieder op hun eigen quad. We hebben dat vanaf het terras, met airco! bekeken. Er kwamen 3 quads aanrijden met 3 kinderen erop. De jongste zo'n jaar of 5, de oudste misschien 15 jaar. Ik heb mij gisterenavond nog even in het hete bronwater ondergedompeld. Vanmorgen om kwart over zeven reden families met grote koelboxen en reservetanks benzine al weg voor een dagtochtje (150km) door de woestijn....... I

Vandaag zijn we langs een groot meer, de Salton Sea gereden met heel veel bijzondere vogels. Overal waar irrigatie toegepast is, zijn groene velden vol citusfruit, paprikaplanten, wijnstruiken, mais en palmbomen. Een felle tegenstelling in kleur.
Daarna zijn we het Joshua Tree National Park ingereden. De Joshua boom is familie van de yucca en ziet er wel heel bijzonder uit (zie foto). We kamperen nu in het park met een schitterend uitzicht op de Joshuabomen en de woeste natuur.

• 30 Maart 2015 - 20:44

Frederica:

Erg leuk, wouden jullie niet een ritje op de squads maken? Ik had het wel geweten.....

liefs frederica

• 30 Maart 2015 - 20:46

Frederica:

Tis maar goed dat ik daar niet hoef te tanken! :')

• 31 Maart 2015 - 06:54

Merel:

Ha vakantiegangers!
    Rare bedoelingen met het tanken zeg. Om gek van te worden ;-)
    Wel fijn dat familie quad niet de hele dag bleef hangen op de camping al rond scheurend bij jullie camper.
    Gert die foto van jou in de overheerlijke Hot Spring is je hoofd nou rood door de warmte van het water.. Of zie ik daar gewoon keihard een bruingekleurde vakantiegangers hoofd.. Jaloers dat zeker.. mare vergeet niet je hele lichaam bij te kleuren :-D Have fun grtjsx

• 31 Maart 2015 - 12:32

Hein:

How the West was won. Prachtig verhaal en bijpassende foto's. Wij zijn een beetje boel jaloers. Groet Hein en Christien

• 03 April 2015 - 09:20

Lonneke:

Mooi verhaal! En inderdaad mem, als jullie terug komen kunnen jullie nog even nagenieten van de yuka's in mijn vernsterbanken

• 09 April 2015 - 20:09

Willemien:

Jaloers makende foto in het zwembad Heit, heerlijk :)