Los Angeles - Reisverslag uit Van Nuys, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Van Nuys, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Gert

12 April 2015 | Verenigde Staten, Van Nuys

Het laatste stukje van onze rit langs de kust naar Los Angeles was erg mooi en we hebben in Malibu aan het strand koffie gedronken. Soms is het strand bijna leeg en soms staan er wel honderden campers hutjeaanmudje naast elkaar. We kwamen LA aan de westelijke zeekant binnen en ons RV park was noordwest. We moesten dus de hele stad door, dat kan via een zesbaans autoweg. Ik had wel zin om tegelijk maar door de stad over de Sunset Boulevard te rijden zodat we alvast een indruk van de stad kregen. De route was relatief simpel, een beetje links een beetje rechts en dan de Sunset Boulevard volgen en dan nog wat andere straten en een stukje autoweg. Op de kaart niet zo ver. In werkelijkheid duurde het meer dan een uur. Bij aankomst op het RV park werden we naar onze plaats gedirigeerd en voor we goed en wel stonden had een personeelslid ons al aangesloten op het water en riolering. Bij het inschrijven werd gevraagd wat we zoal gingen doen. Ik vertelde wat we wilden gaan zien en dat we daarvoor of de camper of het openbaar vervoer wilden gebruiken. Hmm.. was de reactie, dat is niet verstandig, je kunt niet zomaar met je camper de stad door. Nou, zei ik, we zijn over de Sunset Boulevard hier naar toe gereden en dat ging best.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben toch maar een auto gehuurd om de stad te verkennen. Dat bleek achteraf een goede beslissing. De stad is zooo groot en het verkeer zooo druk, maar met een auto is alles wel gemakkelijk bereikbaar, als je de tijd hebt tenminste.
Ons eerste doel was de bekende pier van Santa Monica. Dit is ook het einde van de route66 die we voor een groot deel gevolgd hebben. Het is een houten pier met een kermis erop. In verschillende films is een rol voor deze pier weggelegd. We hebben natuurlijk (een stuk van) de Walk of Fame gelopen. Over 6 km liggen marmeren tegels met de namen van heel veel film-, muziek- of radioberoemdheden. Maar The Beatles hebben we niet gevonden, gelukkig wel Kermit the Frog. Ook zijn we in het Dolby Theater geweest waar onlangs de Oscars uitgereikt zijn. We hebben ons ook heerlijk cruisend in onze luxe huurauto door de lanen en straten van Hollywood en Beverly Hills laten rijden en ons vergaapt aan de bizarre, belachlijk grote huizen. Ik heb me nog even op de huizenmarkt hier gestort, maar een huis van $ 39.888.000 vond ik toch wat te gortig en de huisjes van onder de $ 10.000.000 vond ik niet echt mooi.
Vandaag zijn we naar het Getty Museum geweest, bovenop een bergtop waar je met een kabeltreintje naar toe gaat. We hebben een speciale tentoonstelling over media uit de 1e Wereldoorlog gezien en een collectie Europese kust vanaf 1700 tot 1900. Er is een enorme kunstcollectie en het is allemaal heel mooi uitgestald in een heel open wit gebouw met een mooie bloementuin en een groots uitzicht over de stad LA.
In onze reisgids had ik gelezen dat er "verderop" een leuke overdekte markt, de Grand Central Market, was. Dat "verderop" was ongeveer een klein uurtje met de auto. Erg leuk, maar de markthal in Rotterdam is leuker.
Daarna even naar het beroemde Venice Beach. Weer een dik uur in de auto, maar het was de moeite waard. Een breed strand met een park met een prachtig skateplazza voor skateboarders, waar druk gebruik van gemaakt werd. Verder leek het wel een kruising van de Harlinger Visserijdagen, Torremolinos en Scheveningen en dan in het kwadraad, zo druk was het er. Heel erg leuk om te zien, met veel straatmuzikanten. Het straalde een ongedwongen hippiesfeer uit en de hasjlucht was soms te snijden. Vanavond zijn we moe maar voldaan weer in ons "appartement on wheels" teruggekeerd.
Morgen gaan we het appartement schoonmaken en daarna op een berg met uitzicht over heel LA uit eten. Maandag RV inleveren en naar ons hotel bij het vliegveld en dan dinsdag vroeg vliegen we via Washington naar Amsterdam waar we woensdagochtend vroeg hopen aan te komen.
Het was weer een heel bijzondere reis en we hebben heel veel indrukken opgedaan. Wij vonden het leuk om jullie verslag te doen en wij gniffelden om de reacties die jullie gaven. Die lezen was 's morgens het eerste dat we deden.

• 12 April 2015 - 08:31

Merel :

Ha Gert en Cisca,
    Wat een heerlijk verhaal weer. Jullie hebben het goed aangepakt om zo'n auto te huren. Zo'n knipbeurt voor bomen is dat niet iets om Achlumse bomen het zelfde bomenkapsel te geven? Zo kan iedereen nagenieten van jullie dorp ;-).

Hele goede terugreis en succes met de schoonmaak.
    Grtjsxx

• 12 April 2015 - 08:59

Gert En Cisca:

Oeps jij bent snel en vroeg?!... Had de foto's nog niet geplaatst! Hoop dat je toch nog goed weekend in Parijs hebt gehad! Leuk je reakties. Wij gaan nu slapen....

• 12 April 2015 - 10:16

Marianne:

Have a good return trip. Here summer has arrived.

• 12 April 2015 - 10:20

Marianne:

PS Seeing your Getty photos brings back happy memories of our visit there. Should have told you to have a versnapering in Mel's diner in LA, especially with that kind of hire car.

• 12 April 2015 - 10:33

Anja:

Mooi verhaal met dito foto's. Wat een verschil met de foto's van onderweg: rust, ruimte, eindeloze leegtes en dan nu het gekrioel van een mega stad. Maar het is duidelijk dat jullie genieten van alles! Succes met het schoonmaken, hopelijk is de stoel van Cisca inmiddels droog, en een goede terugreis gewenst. De verwachting is dat het hier woensdag 20 graden wordt dus de overgang van weer lijkt mee te vallen.

• 12 April 2015 - 11:17

Annie:

Hallo GertenCisca,
    Jammer dat jullie verslagen bijna ten einde zijn. We hebben genoten.
    Een behouden thuiskomst en er staat weer wat werk voor de Sisjo's op jullie
    te wachten.
    Hartelijke groeten van ons allemaal.

• 12 April 2015 - 16:15

Christien:

Leuk, leuk, leuk. Ik wens jullie een hele goede terugreis en dat jullie maar weer gezond thuis mogen komen. Dat ben ik ook weer. Nou ja, gezond.... Maar we zijn weer thuis. Ook de groetjes van Hein, liefs van Christien

• 12 April 2015 - 16:44

Aart:

bij de autohuur een extra kussentje voor mijn zussie zeker, anders komt ze nooit boven het dashboard,toch?
    prachtige reisverslagen, heb ervan genoten. tot gauw, goede reis.
    kus van us

• 12 April 2015 - 19:58

Annie ( Schiedam):

Zag dat er nog een Annie was, dus daarom de specificatie. Ik heb erg genoten van jullie verslagen en foto's. Heel erg mooi allemaal. Een goede terugreis gewenst en t ot ziens. Ook van Frans

• 12 April 2015 - 20:57

Frederica:

Haha de H&M is niet te missen!
    Verder lijkt L.A. mij zeker ook een super stad om te bezoeken.
    Tot snel en een hele goede reis terug xx

• 13 April 2015 - 10:32

Jouwert:

mooi reisverslag en de foto's
    ik wens jullie een vlotte terug reis
    OANT SJEN

• 13 April 2015 - 21:29

Lonneke:

Hahah mooooie foto's! Knappe baywatch hoor :) heb je zelf ook een golfje gepakt ouwe? ;)
    Was weer super leuk om alles te lezen en de foto's te zien. Goede terug reis!! En ja jullie kunnen thuis meteen genieten van de warmste dag van het jaar tnt! Goed reis! Xx