De Redwoods - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu De Redwoods - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

De Redwoods

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

22 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

De Redwoods
De natuur is op z’n mooist, alles bloeit en vooral de rhodondendrons spatten met hun felle kleuren op de meest onverwachte plekken te voorschijn. De bermen zijn één en al bloem. We zijn ondertussen bij San Francisco aangeland en zullen hier 3 dagen blijven. De route hiernaar toe, helemaal langs de kust, was adembenemend. Soms door de machtige redwood- of sequoia bossen, dan weer langs de Pacific. In het Redwood National Park hebben we een wandeling over een smal pad van zo’n 3 á 4 km gemaakt. We zijn zegge en schrijve 3 mensen tegengekomen. Je klimt dan langs zulke gigantische bomen (omtrek voet 20m, hoogte 80 tot 90m!) die zo dicht op elkaar staan, dat je er letterlijk stil van wordt. Het is er doodstil en je voelt je dan zo klein. Het is een landschap zoals in de film Avatar. Verder langs de kust waait de koude lucht van de Pacific tegen de warme kust omhoog. Je rijdt dan van het ene op het andere moment de mist in. Maar na iedere bocht is er weer een mooi uitzicht. Stop je, dan is er altijd weer een verrassing, zoals een clubje luie zeeleeuwen op een zandbank, een walvis die met z’n staart boven water komt, een groepje gieren dat zich te goed doet aan een verkeersslachtoffer, een visarend die rustig op een paal zit te wachten of een stuk of 10 bruine pelikanen die vlak over je hoofd langs vliegen.
We liggen wat voor op schema, maar dat is niet erg. Volgende week trekt heel Amerika (en dus ook San Francisco) erop uit (Mamorial Day en schoolvakanties) en dan willen we de stad al gepasserd zijn. We vinden jullie reacties erg leuk, hoe meer hoe beter, en we kijken er iedere keer weer naar uit!

• 22 Mei 2012 - 10:06

Jouwert;:

het verkeers slachtoffer,die werdt opgegeten was hopelijk wel een dier!!!!!!
    verder bedankt voor het mooie reisverslag, en de foto's
    een veilige reis verder.
    jouwert en baukje

• 22 Mei 2012 - 10:28

Astrid:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen, wil er direct ook wel naar toe!
    Prachtige natuur (foto's), blijf vooral mooie verhalen plaatsen.
    Fijne reis verder,
    Groeten vanuit een steeds warmer wordend Friesland (25 graden vandaag)

• 22 Mei 2012 - 14:36

Aart:

zoek m'n zus tussen de redwoods

• 23 Mei 2012 - 19:50

Chris10:

Wat een mooie verhalen. We reizen met jullie mee. Wij zijn ook op pad met de camper en genieten van de warmte in de.........Belgische Ardennen. Hoe is de stand met Rummicub?? Christien
    De tekstachtergrond is nu prima. Hein.

• 24 Mei 2012 - 08:24

Harry:

vanuit een broeierige werkruimte, ventilator aan lees ik jullie mooie verslagen. Geweldige reis, schitterende foto's! wat een enorme bomen!!
    Al onwennig van de PCL vergaderingen, Gert? en de zorgprofielen....?

veel plezier,

Harry