ons Campertje - Reisverslag uit Fort Bragg, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu ons Campertje - Reisverslag uit Fort Bragg, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

ons Campertje

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

21 Mei 2012 | Verenigde Staten, Fort Bragg

Eerst maar eens een stukje over onze camper. Het is voor Amerikaanse begrippen een piepkleintje. Toch zitten en slapen we er royaal in. We liggen dwars voorin boven de kabine in een bed van 250 bij 180cm. Ik heb nog wel ff een extra matrasje gekocht want het bed was wel heel erg hard.
Een koelkast met een enorm diepvriesvak, een kachel type heteluchtkanon en een airco op het dak maken het leven aangenaam. En dan het rijden...., als je de motor start gromt de V8, 3.5 l motor dat het een lieve lust is. Je zoeft er mee weg en deint lekker heen en weer. Maar je moet wel constant sturen en ga je harder dan een gangetje of 90 dan heb je moeite om het zaakje binnen de lijnen te houden. En dan het verbruik: in m'n schermpje staat dat ons verbuik 10 miles per gallon is..... hoeveel dat is wil ik niet weten, maar gelukkig hebben we een tank van zo'n 150 l. en een creditcard waarmee je ozo gemakkelijk betaalt!
Het verkeer is hier heel relaxed, maar wanneer er een schoolbus stopt, staat alle verkeer, ook dat van de tegenovergestelde richting abrupt stil, totdat de chauffeur zijn stopbordje weer inklapt en iedereen zijn weg vervolgt. Oh ja en als een een polieauto met gillende sirenes en gierende banden aankomt duikt iedereen op de vluchtstrook, net zoals je dat in films altijd ziet.
Morgenochtend (voor jullie dan) meer over onze reis door het machtige redwoodforest...

• 21 Mei 2012 - 20:41

Frederica:

dat is wel een verschil met mijn rijlessen! veel plezier op de amerikaanse wegen, ben benieuwd naar de fotos :D

• 21 Mei 2012 - 23:05

Lonneke:

Heerlijk zo'n camper! En tsja, die creditcard is ook wel eens mijn beste vriend geweest. Ik me maar afvragen van wie ik dat toch had ;) Erg leuk jullie verhalen te lezen! xx