Yosemite Park - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Yosemite Park - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Yosemite Park

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

26 Mei 2012 | Verenigde Staten, Bishop

Yosemite Park
Door de ochtendspits, 8 rijbanen breed, verlieten we San Francisco, wat een stad! Onze TomTom bewijst ons prima diensten en wijst ons feilloos de weg. Na zeker een uur door de buitenwijken van San Francisco gereden te hebben kwamen we langs enorme fruitboomgaarden langzaam aan de bergen in richting Yosemite Park. Tot onze schrik realiseerden we ons dat we nog geld " uit de muur" moesten trekken om een pas voor alle Nationale Parken te kunnen betalen. We reden het laatste slaperige dorpje voor het park, Groveland, binnen en Cisca zegt: "Kijk, daar is de Rabobank!" Ik dacht aan een grapje, maar nee hoor, gewoon de Rabobank en daar konden we pinnen!
De volgende dag was het ineens bewolkt. Toen we het Yosemite Park inreden begon het te sneeuwen! Tussen de laaghangende bewolking in was het afwisseld zon, sneeuw en mist. Weer zo' n indrukwekkend landschap, de weg klom omhoog naar 3300m hoogte om uiteindelijk weer af te dalen naar een enorm wijdse woestijnachtige vlakte op 2200m waar dreigende onweerswolken op ons afkwamen. We kampeerden bij een meer en in de avond begon het steeds harder te sneeuwen en te waaien! Vanmorgen was de voorkant van de camper bevroren maar wij, en alle vitale leidingen, gelukkig niet! Vanmorgen weer door het eindeloze landschap gereden en onderweg in een meer hele bijzondere kalkformaties gezien. Ondertussen zitten we aan de koffie bij Starbucks want daar is altijd een goede internetverbinding. Op campings en onderweg zijn er verder geen telefoon- of internetverbindingen!

• 27 Mei 2012 - 17:11

Lonneke:

Ha heit en mem!!
    Haha kan de beste overkomen! Vergeten te pinnen of vergeten te tanken, ik zie wederom overeenkomsten :D Brrr die kou! Hoop dat jullie genoeg warme kleren mee hebben! Geniet van alle prachtige uitzichten en natuur! En pas op voor de beren!!!!
    Veel liefs! Xx

• 27 Mei 2012 - 18:25

Gert:

En ja hoor, gisterenavond waren de buren op de camoing nog lekker aan het kokkerellen toen we een enorme scheeuw hoorde Bear! bear! Er was een beer die graag mee wilde eten. Ze hadden hun spullem ook niet goed in de zg bearlocks die bij iedere plaats op het kampeerterrein staan opgeborgen.