Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

28 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Death Valley
Een land van tegenstellingen: eergisteren sneeuw, ijs en kou, vandaag in Stovepipe Wells Village 32 gr! Zoals ik al meldde sliepen we gisterennacht aan de rand van de hoogste berg van Californie, ruim 4400m hoog. Heel mooi aan een klein stroompje. Borden hadden ons al gewaarschuwd voor "active bears". Inderdaad, om een uur of negen een geschreeuw naast onze camper. Daar kampeerden 4 jongens die rond een vuurtje nog wat zaten te eten. Een beer was zo brutaal geweest om eten achter de jongens weg te graaien en toen een van die jongens zich omdraaide stond hij oog in oog met de beer. Jammer genoeg heb ik, vanachter mijn camperraampje, niets van de beer gezien en om nu zomaar uit te stappen en naar hem op zoek te gaan ..... daar had ik de guts niet voor!
Vandaag dus de Death Valley ingereden. Kilometers en kilometers door dor berglandschap, van 1500m hoogte naar zeeniveau, zo weids, zo kleurrijk en zo intens leeg. Soms is de weg voor zover je kunt zien kaarsrecht, dan weer kronkelt hij hoog door de Sierra Nevada. En dan na 100km ineens een nederzettinkje met een motel, restaurant, winkel, benzinestation (er zijn er maar 2 in heel Death Valley) en een camping: Stovepipe Wells Village. Er is zelfs een zwembad waarin ik vanmiddag heerlijk gezwommen heb en..... internet, alhoewel de snelheid die van een muilezel evenaart. Hier in de buurt zijn heel veel Westernfilms opgenomen zoals Bonanza, Gunpipesmoke en ook Starwars. Ik ga nu proberen wat foto's bij dit stukje te doen maar of dat lukt?

• 28 Mei 2012 - 07:07

Jouwert En Baukje:

ik dacht dat jij nergens bang voor was !!!!!!
    je had cisca toch bij je!!
    groetjes

• 28 Mei 2012 - 13:27

Chris10:

Geen beer zien en er toch bang voor zijn??? Kom op, dan ik vorig jaar met die apen in gevecht!!!!
    Wij zitten nu ook met de camper in de bush-bush. Maar dan wel in Luxenburg. Ook mooi....

• 28 Mei 2012 - 13:32

Hein:

Bijna op de helft (in tijd) van jullie reis en bijna Berend Botje gemist. Vergeet niet 1 euro voor mij in te zetten in Las Vegas. Alles boven de ton mogen jullie houden. Groet Hein.

• 28 Mei 2012 - 18:59

Harry:

mooie verhalen hoor. Ik wist niet dat jij zo bang was aangelegd, gert. Ik vertel thuis altijd dat jij alles durft..:-)

Groet,

Harry

• 30 Mei 2012 - 01:03

Gert:

Harry, je HOEFT thuis NU toch nix te zeggen?
    Hein, gisteren in casino geprobeerd 1euro erin te doen, werd de croupier boos! That money is worth NOTHING here! Ga het vanavond met 1dollar proberen