Een aantal kinderziektes opgelost - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Een aantal kinderziektes opgelost - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Een aantal kinderziektes opgelost

Blijf op de hoogte en volg Gert

20 Maart 2015 | Verenigde Staten, Amarillo

Goed, ons waterprobleem is opgelost, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Ik had alle waterslangetjes onder, naast en in de RV nagelopen en had geconstateerd dat onder een ladekast allerlei kraantjes en slangetjes zaten. Eerst de lades uitbouwen zodat ik min of meer bij de kraantjes kon komen. Maar welk kraantje ik ook open of dicht draaide, de watertank bleef leeglopen. Uiteindelijk onderweg dan maar de servicedesk van ons verhuurbedrijf gebeld (gelukkig hebben we een Amerikaans simkaartje want dat gesprek duurde wel even) Ja meneer, een foutje van de fabriek, twee weggestopte kraantjes stonden verkeerd. Ik was warm, maar niet warm genoeg, want onder al die slangetjes zaten NOG eens 2 kraantjes. Daar kon ik niet bij komen, daarvoor moest het paneel onder de ladekast losgeschroefd worden. Geen probleem dus, dacht ik. Dat doe ik wel even als we op de camping zijn. Nee dus, want er waren hele speciale schroeven gebruikt. Uiteindelijk met behulp van geleend gereedschap is het gelukt. We hebben water.
Door alle drukte was ik bijna vergeten te schrijven dat we al lekker opschieten. Ons campertje (5650kg licht) zoeft over de Interstates dat het een lieve lust is. Ons V8 motortje loopt als een tierelier. Er is één maar.... hij lust graag benzine. Zo graag dat we wel twee keer op een dag moeten tanken. Een volle tank is zo'n 150 liter, dus reken maar uit (dat doe ik maar niet). Gelukkig kost een litertje hier nog geen 60 eurocent.
We hebben vandaag de hele dag in druilerig weer gereden en zijn ondertussen in het noordelijkste puntje van Texas aanbeland (Jouwert, het wordt dus geen Dallas). Onderweg een stukje originele Route 66 meegepikt. Wat is het landschap hier uitgestrekt en ruig zoals je dat in cowboyfilms ziet. Vanaf morgen gaan we het rustig aandoen, dan komen ook de beloofde foto's..... hoop ik.
PS zojuist bleek dat de waterpomp niet meer werkte...... Na veel gezoek en gepruts de juiste zekering eruit gehaald. Nee die was niet kapot, dus de zekering er weer ingedrukt en jawel, de pomp doet het weer.

• 20 Maart 2015 - 06:33

Elly:

Gelukkig alles weer voor elkaar en nu voorwaarts en genieten :-)

• 20 Maart 2015 - 07:55

Maria:

Nou dat loopt allemaal " gesmeerd"

• 20 Maart 2015 - 08:39

Christien:

Wat heerlijk hè, zo'n nieuwe camper. X

• 20 Maart 2015 - 10:41

Marianne:

Zonder water? Zijn jullie in India? Vakantie en lekker klussen! Wij hebben hier een eclips dus geen electriciteit van onze zonnepanelen. De was moet even wachten.

• 20 Maart 2015 - 14:01

Jouwert:

leukklussen onderweg, ciska breien?

• 20 Maart 2015 - 15:30

Merel:

Hey vakantiegangers,

Doet de waterpomp het nog? Enne maak ons gek met jullie foto's.
    Fijn die verhalen, hele goeie reis en geniet ervan grtjs