San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: gertencisca

Blijf op de hoogte en volg Gert

24 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Twee dagen San Francisco….. wat een mooie stad!! We staan op een RV camp vlak bij een veerboot en zijn in 35 minuten rechtstreeks in het hart van San Francisco. Gisteren hebben we dat gedaan en zijn daarna met een OV dagpas door SF gezworven. Vanaf de veerboot, een soort snelboot a la Doeksen, zagen we ineens de Golden Gatebrug in een waas van mist opdoemen. Wat een schitterend gezicht! Onderweg 3 gevangenissen tegen gekomen, waarvan 2 nog ingebruik, we konden de gevangennen achter hoge hekken in witte pakjes zien rondlopen! Maar één gevangenis is niet meer in gebruik, maar wereld beroemd: Alcatras.
Met de beroemde Cabelcar, een soort tram die via een ondergrondse kabel door de straten getrokken wordt, zijn we de stad in gegaan. Wat een verschillende soorten mensen, niet te geloven. Met het openbaar vervoer is reizen zo leuk: je praat met mensen en je maakt van alles mee. Zo heb ik een vrouwelijke trambestuurder helpen duwen om een wissel, die met de hand bediend moest worden, om te zetten. En bij de bushalte spraken we een mevrouw die 40 jaar geleden vanuit Uitgeest naar hier verhuisd was, het in het begin heel moeilijk had gevonden maar nu niet meer zou kunnen aarden in Nederland.
Vandaag hebben we met de Camper de z.g. scenic drive (70km) dwars door de stad gereden. Eerst de stad in over enorme 5 baans bruggen, en in de stad kom je dan langs de mooiste plekjes van de stad. Mooie huizen en mooie parken.
Uiteindelijk hebben we de camper op een berg boven de stad gezet en hebben we de zon onder zien gaan en de de stad langzaam donker zien worden maar ook lichter door alle lampen die aan gingen.
Het is nog steeds het prachtigste weer van de wereld, maar oh wat waait het hier hard en dan is het ineens ijskoud, vandaar ook die mist. Koude lucht van zee wordt over het warme land geblazen en dan condenseert het direct als mist. Voor de Friezen onder ons… we hebben zoals je op de foto ziet de friese vlag voor ons achterraam. En voor de Cenzore mensen…. hier draagt iedereen een mooie cap en ik doe er niet voor onder zoals je ziet. En Christien, rummikub hebben we niet mee, maar we zouden er ook geen tijd voor hebben gehad!
Morgen vertrekken we richting Yosemite Park. Jullie staan nu op en wij gaan lekker slapen!

• 24 Mei 2012 - 06:05

Tatjana:

Leuk!

• 24 Mei 2012 - 06:17

Ellis:

Wow, wat een ervaring, prachtig!

• 24 Mei 2012 - 06:34

Gert En Cisca:

het uploaden van de fotos, gaat niet zo goed, volgende keer beter! Gert

• 24 Mei 2012 - 08:27

Harry:

pet staat je goed! haha...

• 24 Mei 2012 - 09:29

Jouwert:

jullie kippen zijn wel aardig tevreden, bij henken daniella.
    bedankt het was weer een mooi reisverslag.

• 24 Mei 2012 - 11:11

Frederica:

jeetje wat leuk zeg! ben wel erg jaloers op jullie daar in die grote mooie stad!!

• 24 Mei 2012 - 15:22

Chris10:

Wij zitten nog steeds te puffen in Belgie.Wij hebben dit keer geen friese vlag mee want die wappert dus nu in Amerika. Goede reis, we reizen met jullie mee.