Rondje Baltimore - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu Rondje Baltimore - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Gert Cisca - WaarBenJij.nu

Rondje Baltimore

Blijf op de hoogte en volg Gert

30 Maart 2019 | Verenigde Staten, Roanoke

Na een klein weekje New York waren we moe en hadden we genoeg van de stad. Onze volgende bestemming was en is Baltimore. Daar komt onze camper aan. Tenminste als alles goed is. Zoals het nu lijkt kunnnen we woensdag 3 april, een week later dan gepland, de camper bij de haven ophalen. Tot die tijd in Baltimore rondhangen was voor ons geen optie. We besloten in Baltimore een auto te huren en hier tot 3 aprilmee rond te reizen.

Afgelopen woensdag 27 maart vertrokken we om 11 uurmet de Greyhoundbus van Manhatten om bijna 4 uur later in Baltimore aan te komen. Toen we de bus uitstapten aktiveerde ik de Uber-app en binnen 2 minuten stond er een Ubertaxi voor onze neus die ons naar het autoverhuurbedrijf bracht. Binnen een uur na aankomst reden we weg in “onze” Mazda. De eerste dag maar niet te ver weg. Ik had een hotel in het oude centrum van Annapolis gereserveerd. Een schitterend oud pand dat recht tegenover het State House in het historische stadje ligt. Het State House in Annapolis is het oudste nog in gebruik zijnde bestuurscentrum van een staat. Het is de oudste nederzetting van de Engelsen. Annapolis werd vernoemd naar koningin Anne van Engeland. Van 26 november 1783 tot 3 juni 1784 was Annapolis de zetel van het Amerikaans Congres. In werd 1784 hier de Vrede van Parijs geratificeerd. De Vrede van Parijs betekende het einde van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. In dit verdrag erkende Engeland de op 4 juli 1776 uitgeroepen onafhankelijkheid van de Verenigde Staten. Het stadje heeft maar 36.000 inwoners en is toch de hoofdstad van Mayland. Ook vind je hier de beroemde US Naval Academy waar de marineofficieren worden opgeleid.

De volgende dag vertrokken we naar Ocean City. Het lijkt daar een beetje op de Franse Middelllandse Zeekust. Een smalle landtong tussen zee en binnenmeer. Kilometers en kilometers hotels aan een 3 baans kustweg. Voor ons reed een schoolbus. Toen die stopte en zijn stopbordje uitklapte stonden in één keer de drie banen auto’s achter de schoolbus stil. Pas toen de bus weer wegreed hernam het verkeer zijn beloop. Wij waren de eersten die stopten en dat was maar goed ook want vlak voor de bus bleek een auto van de State Police te staan. We hadden heel veel zon, maar er was ook nog een koude polaire wind. Ons hotel lag direct aan zee en we hadden een kamer op de 11e verdieping. Schitterend uitzicht. ‘s Avonds een wandelingetje over de boulevard met hoog dichtgeknoopte jassen. Heerlijk fris, maar koud. We waren bijna de enigen die het waagden naar buiten te gaan.

Vrijdag reden we verder naar Portsmouth. We gingen over een 30km lange brug over een brede zeearm, die op twee plaatsen in een tunnel overging. We belandden in een hotel aan de rand van het historische district met mooie oude huizen. We liepen daar rond en kwamen bij de haven. Daar tegenover ligt Norfolk. Dat is de grootste marinehaven van de wereld. Dat kon je van verre zien. Enorme werven en naast grote marineschepen lagen er ook twee enorme vliegdekschepen. Indrukwekkend. Het was vrijdagmiddagen de temperatuur was nu ineens boven de 20gr gekomen. Tijd voor een terrasje tussen werkers die hun vrijdagmiddagborrel hielden. Leuk om daar met een biertje en een wijntje tussen te zitten.

De grote supermarkt hier is Food Lion met meer dan 1000 supermarketn. Daar doen ook wij onze boodschappen. Het embleem van deze winkel kwam ons zo bekend voor. Ineens wisten we het, dit is het embleem van de Belgische supermarkt die onlangs met AH is gefuseerd, Delhaize. In ieder gat van betekenis zie je hier deze enorme supermarkt.

Vandaag, zaterdag, was het zelfs boven de 25 graden en zijn we landinwaards gereden langs oude plantages om uiteindelijk in South Boston, niet hét Boston maar een slaperig stadje op de grens van North Carolina, aan te komen.

Morgen gaan we richting Apelachen om daarna door het Shenandoah National Park ten oosten van Washington uit te komen. Dinsdag hopen we dan weer in Baltimore aan te komen om woensdag onze camper op te halen. We zijn benieuwd.....

• 31 Maart 2019 - 04:39

Lonneke:

Wat leuk om te lezen weer! En leuk om er dan de foto’s bij te zien! Ziet er super uit! Ik heb mem gevonden op het zoekplaatje hoor ☺️ Hopelijk kunnen jullie woensdag ket de camper op pad. Blijft het weer zo lekker daar?

• 31 Maart 2019 - 04:59

Merel:

Ha Gert en Cisca,

Avontuuriers in hart en nier. Mooi plan weer opgezet! Wat gaaf dat anderen er gebruik van kunnen maken van jullie camper. Sharing is caring.
    Indrukwekkende foto’s van New York (NY)en ontzetten veel ondernomen.

Voor mijn gevoel is jullie hotel in Annapolis te schattig en terug in de tijd. Minder prikkels dan in NY. Cisca gevonden idd in het zoekplaatje. Hoe hoog stond ze wel niet?
    Fingers crossed dat de camper zometeen op jullie warm onthaal mag rekenen.

Heerlijk om op afstand met jullie mee te reizen.
    Enjoy

• 31 Maart 2019 - 05:59

Aart:

Wachtend op jullie eigen vervoer, dan maar een autootje... Sloebers. Je waant je denk ik in de vorige eeuwen met die oude huizen. Straks gelukkig met je eigen huis toeren. Veel plezier daar.

• 31 Maart 2019 - 14:45

Hein En Chfristien:

Wij hebben Cisca niet kunnen vinden in het zoekplaatje. Is ze wel mee? Mooie foto’s bij een mooie tocht. Wij gaan weer naar het noorden maar blijven met jullie meereizen.

• 31 Maart 2019 - 19:52

Marianne:

Weer veel ondernomen en nu hopen dat de camper er straks is. Leuke foto’s ook.

• 31 Maart 2019 - 20:18

Gert:

Lonneke: De zon schijnt nog steeds volop, maar de temperatuur is in één nacht van 25 naar 15 gr gedaald
    Merel: Cisca stond 11 hoog
    Hein&Christien: sterkere lensjes kunnen wonderen doen

• 01 April 2019 - 16:09

Annie De Vries:

Heey stoere mensen, dat was Ape lachen, die Cisca ga ik nog even opzoeken hoor. Have a nice day.